Pages

sapa yg teropong blog saya...

hotel Royal National London
Powered by Best Free Counters

Monday 12 December 2011

Adakah Ini Yang Dinamakan Comel??

 

assalammualaikum dan salam sejahtera sahabat blogger sekalian..apa kabo harap2 semuanya sihat2 belaka dalam musim hujan dan cuaca yg tak menentu ni..ha harini aku tiba2 nak menulis tentang satu masalah baru ni..baru2 ni heboh jgk la tentang kewujudan bahasa “rempit”..maybe dah lama menular cuma aku yang tak up-to-date kowt.hahaha..

tp bahasa ni membuatkan aku pening kepala memikirkan maksud ayat2 yg mereka nak sampaikan..jenuh juga la aku ubah posisi menoggeng,meniarap, baring sambil baca ayat2 ni..dan akhirnya aku masih tak fhm..haha.. ada org kata bahasa ini comel?? euww!! comel ke? haha…bagi aku kelakar adalah..yg jd persoalannya adakah aku yg tak fhm ataw org lainpun sependapat tak fhm mcm apa yg aku alami..mari lihat ayat di bawah ni, aku copy dari group di facebook

 

 

“weyhh !hmmm...,,,,aquw nk dye....,,tpy dye....dye cukeww giv up . aquw xckew.. arhhh..,,, !!! cm new nak telling2 niehh... mlm niehhh......grrrr !! bkn!!! aquw tanak dieww.. tlglarhh lah janan fkir len.... plyezzz...,aquw juzz nak qaw jew... huhhh !”

 

 

apa macam fhm tak ayat ni??

kalo anda fhm tahniah..sbb akupun tak berapa nak fhm..ahak..bagi aku cara percakapan ni sebenarnya tak sesuai la..tambah2 lagi bila budak2 sekolah amalkan dalam kehidupan harian..cuba anda bayangkan  jika mereka menggunakan ayat2 ini dalam exam..dah berapa banyak markah ejaan yg akan ditolak tu..ahak.. kalo nak buat shortform tak salah..cuma jgn la sampai menampakkan bahasa yang indah itu menjadi buruk di dengar dan di pandang.. tak caya anda lihat gambar di bawah ni..

 

 

failedGambar ehsan Google..

adakah ianya comel??
..semua terletak ditangan anda pikir-pikirkan..


________________________________________________________________________________________________________________________
Copyright@yazliefizrie.blogspot.com



2 comments:

Ahmad Faisal Shah said...

WHAT THE FISH..LOL

Yazlie Fizrie said...

hahaha...annoying kowt cara dia ckp..